*

Pakowanie prezentów krok po kroku. (Dwa w jednym.)




Zapraszam Was do wspólnego wykonania opakowania na jakiś drobiazg, ciasteczka, cukierki.
Potrzebne nam będzie :
-tekturka
- dwustronna taśma klejąca
- papier

-dziurkacz brzegowy oraz kółko- wstążka , sznurek

Najpierw przygotowujemy podstawę pudełka , wymierzając w tym przypadku prostokąt 5,5x 8.
Dodając 1,5 cm na zagięcie .Następnie przycinamy skrzydełka podklejając je taśmą


Następnie przygotowujemy sobie dwa pasma papieru. Jeden węższy, drugi szerszy.
Najpierw do ścianek pudełka przyklejamy papier szerszy, następnie węższy pasek przykleimy do szerszego wcześniej go ozdabiając dziurkaczem brzegowym.



Dziurkaczem kolistym wycinamy 4 koła. Po dwa na jedna ściankę.Koła mają imitować uszy. Równie dobrze może to być inny kształt.
W kółkach robimy dziurki przez które przeciągnęłam wstążkę.
Dodatkowo pudełko ozdobiłam śnieżynką oraz szyldem.Ale w tej kwestii panuje zupełna dowolność.



Monika

Kurs na pudełko-domek

Czy też toniecie w papierach i wstążkach, próbując okiełznać stosik prezentów i efektownie je zapakować? Jeśli tak, to na pewno doszliście do podobnych wniosków – książki czy płyty CD (oraz inne przedmioty w formie
prostopadłościanów) to bułka z masłem, kłopoty natomiast zaczynają się, gdy pojawia się prezent niewymiarowy. Zamiast owijać go papierem i formować kształty o bliżej niezdefiniowanej nazwie, proponuje Wam scrapowe wyjście z sytuacji – zbudujcie...domek :)

Będziecie potrzebować grubszego papieru - może być to papier do scrapbookingu lub zwykły papier wizytówkowy. Do tego przyda się oczywiście klej (ja do klejenia większych powierzchni używam kleju UHU, do mniejszych - Magica z precyzyjną końcówką, który aż prosi się o wykorzystanie przy pracy z pudełkami) i wszelkie scrapowe przydasie, które będą pomocne w wyczarowaniu świątecznego klimatu.



Zaczynamy od fundamentów - dosłownie, ponieważ potrzebować będziemy wymiary podstawy pudełka oraz wysokość jego ścian. Po ustawieniu przeze mnie mojego problematycznego prezentu - kosmetyków - stwierdziłam, że u mnie podstawa będzie miała wymiary 10x15cm, ściany natomiast - 17cm wysokości. Każdy z elementów wycinałam osobno - zaczęłam od fragmentu o wymiarach 10x15cm, następnie przyszedł czas na ściany, do których - uwaga - trzeba dodać fragment papieru na sklejenie późniejszej konstrukcji. Ja dodałam po 2 cm u góry, u dołu oraz z prawej strony każdej ze ścian - w ten sposób również zbigowałam wycięte fragmenty (elementy boczne warto przyciąć na skos, aby ułatwić sobie pracę).



Po wycięciu ścian przyszedł czas na ich dekorację. Zdecydowałam się na wykorzystanie zawijasa z Wycinanki, który skojarzył mi się z wymalowanymi przez mróz na oknie wzorami. Wycinankę pokryłam zwykłą białą farbką (muszę się przyznać - podkradłam mojemu dziecku plakatówkę...), którą po wyschnięciu zabezpieczyłam Glossy Accents. Jeszcze mokrą powierzchnię posypałam bezbarwnym brokatem i w kilku miejscach pociągnęłam preparatem Liquid Pearls w kolorze srebrnym.



Po ozdobieniu sklejamy ściany bokami oraz w dolnej części, a następnie przyklejamy podstawę pudełka.



Kolejnym krokiem jest wykonanie dachu, którego wymiary najlepiej dostosować indywidualnie do własnej wizji pudełka-domku.
Proporcje w dużej mierze dyktują też wymiary naszego prezentu.
Do ozdoby dachu wykorzystałam wycinanki z dziurkacza o kształcie koła
(1,5 cala) oraz dziurkacz brzegowy - można jednak pokusić się o przykrycie całości powierzchni "dachówkami" z okrągłych dziurkaczowych wycinanek.





Po wykonaniu dachu przykleiłam go do zbigowanych wcześniej górnych fragmentów ścian domku. W środku jest już zapakowana świąteczna niespodzianka, a takie ręcznie wykonane pudełka prezentują się pod choinką naprawdę oryginalnie.



Zuzanka


Zachęcamy do zapoznania się z pomysłem Sagitty na świąteczny prezent.
Wystarczy kliknąć TUTAJ.

4 komentarze:

  1. Ślicznie wychodzi Ci to pakowanie.
    Radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę Wam - Zdrowych, Spokojnych pełnych Ciepła i Miłości Świąt :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysły!
    Dziękuję Wam za inspiracje :)
    Pozdrawiam poświątecznie!!

    OdpowiedzUsuń